Translate Website

Pieczeń rzymska z rokpolem i warzywami

Pieczeń świetnie smakuje zarówno na zimno, jak i na ciepło. Przepis Przepisy


Składniki:
  • 0,5 kg mielonego mięsa z indyka,
  • 100 g chudego boczku wędzonego,
  • 70 g sera Rokpol (Lazur),
  • 1 łodyga selera naciowego (ok 40 g),
  • 4 pieczarki (ok 100 g),
  • 1 cebula (ok 100 g),
  • 2 ząbki czosnku,
  • 2 jajka,
  • 4 szt pomidorki koktajlowe lub truskawkowe,
  • 0,5 szklanki bułki tartej,
  • 1 łyżka masła,
  • 1 pęczek szczypiorku,
  • przyprawy: zioła prowansalskie, pieprz.

Garnek Rzymski pojemność 2,5 l

Boczek, obraną cebulę, czosnek drobno kroimy i podsmażamy na patelni z roztopionym masłem.
Drobno kroimy łodygę selera, pieczarki, przekładamy na patelnie i podsmażamy.
Na końcu dodajemy na patelnię, pokrojone pomidorki i łyżeczkę ziół prowansalskich.
Całość podsmażamy na patelni tak długo, aż zredukujemy postały sos.

Mięso mielone mieszamy z jajkami i ostudzonymi warzywami z patelni.
Dodajemy starty na tarce (duże oczka) ser rokpol, drobno pokrojony szczypiorek i przyprawy. Dodatek soli nie jest konieczny, a jeśli już to w ilości symbolicznej.

Garnek Rzymski wraz z pokrywką moczymy w wodzie około 10 - 15 minut. 

Tym razem zależało mi, aby pieczeń miała okrągły przekrój (nie przybierała kształtu naczynia, w którym jest pieczona), dlatego masę mięsno-warzywną piekłam w rulonie wykonanym z papieru do pieczenia.

Na arkusz papieru do pieczenia wyłożyłam przygotowana masę, zawinęłam całość w papier, formując rulon, końce papieru skręciłam. Rulon z masą mięsno-warzywną przełożyłam do garnka rzymskiego.

Garnek Rzymski
wstawiamy do zimnego piekarnika, mięso pieczemy w temp. 200 st C, około 60 minut.

Uwaga:
  • w masie mięsnej można zapiekać ugotowane wcześniej na twardo małe jajka kurze lub przepiórcze,
  • ser rokpol można pokroić w grubą kostkę i wymieszać z masą mięsno-warzywną,


 

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...