Translate Website

Karkówka w marynacie wiśniowej z kaszą jaglaną

To pomysł na szybki obiad, kasza i mięso w jednym garnku, ale tym razem zależało mi na tym żeby kasza nie gotowała się w mięsnym sosie, ale w wodzie . Dlatego przygotowałam tym razem do Garnka Rzymskiego z dwóch kawałków papieru do gotowania, dwie osobne przegródki, na kaszę i na mięso.



Składniki:
  • 1kg karkówki,
  • 2 łyżki konfitury z wiśni,
  • 2 łyżki wiśni w spirytusie (opcjonalnie),
  • 2 łyżki wiśniówki lub soku z wiśni,
  • przyprawy: 0,5 łyżeczki cynamonu, wg własnego uznania sól, pieprz, zioła prowansalskie, czerwona papryka,
  • gałązka rozmarynu
  • 350 g surowej kaszy jaglanej,

Garnek Rzymski Dafi pojemność 2,5 litra



Mięso można piec w całości lub kroimy najpierw w grubą kostkę (3,5x3,5cm).

Mięso nacieramy przyprawami i skrapiamy wiśniówką lub sokiem z wiśni. Ja dorzuciłam jeszcze wiśnie w alkoholu, które miałam z przygotowania nalewki wiśniowej.

Tak przygotowane mięso odstawiamy na minimum 1 godzinę do lodówki (ja przygotowuję to wieczorem dzień wcześniej).

Garnek Rzymski moczymy w wodzie przez 15 minut.

Do garnka wkładamy 2 arkusze papieru do gotowania, tak aby stworzyły 2 kieszenie.

Kaszę jaglaną płuczemy, najlepiej 1- 2 godziny wcześniej zalewamy wodą, aby napęczniała, tuż przed włożeniem do garnka warto ją przelać wrzącą wodą (straci goryczkę).

Z grubsza odsączoną na sicie kaszę wkładamy do jednej papierowej przegródki, a do drugiej wykładamy mięso, wiśnie i gałązkę rozmarynu.

 Kaszę zalewamy 1,5 szklanki wody, tak to nie pomyłka.

Garnek nakrywamy pokrywką, wstawiamy do zimnego piekarnika, pieczemy w temperaturze 200 stopni C przez ok. 1,5 godziny.

Całe papierowe sakiewki z gotową kaszą i mięsem można wyjąć z garnka i przełożyć zawartość na półmiski.

Potrawa właściwie jest gotowa do zjedzenia, ale można dopracować jeszcze sos.

Ja oddzielam jeszcze mięso od sosu, sos przelewam przez gęste sito, dodaję do niego 2 łyżki konfitury wiśniowej koniecznie z całymi owocami, lekko zagotowuję. W razie potrzeby można go jeszcze zagęścić np. mąką ryżową.

 Uwagi:
  • do tej potrawy miałam dwa podejścia. Najpierw wypróbowałam przygotowanie tej kaszy jaglanej z mięsem w garnku rzymskim bez wcześniejszego namaczania jej w wodzie: kasza zalana 1 szkl. wody, bo wydawało mi się, że tyle wilgoci jest w garnku, a  mięso też odda swoje, że będzie akurat, myliłam się. Połowa kaszy przy dnie była ugotowana druga połowa była twarda, zasuszona. Druga próba to moczyłam przez 1 godz kaszę w wodzie przed włożeniem do garnka i zalałam ją 1,5 szkl wody w garnku rzymskim, wyszło ok,
  • nie ma strachu, że ta ilość wody jaką zalewamy kaszę przemoczy papier do gotowania, kasza błyskawicznie tą wodę w trakcie obróbki termicznej wchłania, nawet kropla wody w papierze z kaszą nie zostanie, natomiast mięso będzie pływało w swoim własnym sosie i dla bezpieczeństwa jak ktoś chce może pod mięsem zrobić kieszeń z podwójnej warstwy papieru,









Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...